Maslow Home Maslow Community Garden Newsletter

Climbing the North face of Maslow pyramid

Hello everyone,

Here I am, at the foot of Maslow’s pyramid, ready to climb the North face in flip-flops, as an enthusiastic newbie. French graphic designer, I know publishing and web, but nothing about object design. With my poor English, and what I have to learn in CAD / CAM technique, plus some Maslow subtleties, I feel like I first have to learn the hieroglyphs to find my way!

I climbed a few steps, actually. I mounted the frame with a carpenter friend, it’s a free inspiration between the standard frame, the bolted frame and the Unistrut frame. Solid and removable in three parts. Got 15° inclination.
I mounted and tested the motors with another friend: Arduino, Ground Control on my MacBook Pro, it works!

But everything has to be done before creating my own shapes, like:

• set and calibrate the motor of the Z axis (what should I do with the orange button? – Oh, I just found “Z axis calibration problem” topic, maybe it will answer my questions, with the help of a dictionnary)
  • calibrate Maslow in Ground Control (this one seems to be a hard hieroglyph).
  • search for the right weight and the good balance of the temporary sled,
  • find the right CAM software: I tried MakerCam (not for trackpad on MacBook! Flash is definitely too old), FreeCad, OnShape, Fusion360, I think I shall stay on this one.

Fortunately, Google Translate helps foreign explorers like me, since Champollion and Rosetta Stone. May I suggest showing more settings using video? (the calibration procedure, the Z axis motor on Ridgid).

I have followed the forum for a year and a half, and I feel like knowing some of you, but a bit like the characters in a series. Now it’s time for me to get into the game. :slight_smile:

As a gift from a very distant tribe with great respect, I offer you to watch the first minute of this French animated film, which is 50 years old, to share my feeling of Maslow.

Some photos:

7 Likes

Love Asterix and Obelix! As good Belgian, I love comics :slight_smile:

1 Like

Hi Didier,

it was nice to speak with you on the phone the other day, I am now waiting for my Maslow to arrive.
I got your feeling, going for community project like this, is not as straight forward than to buy a ready made machine. in a little time you will have understood “les tenants et aboutissants”. it seem to me you are now close to have your machine all set. just the final sled to do. then will be software chain. don’t discourage yourself now (you have done most of the efforts), your feeling is just temporary, you will soon laugh about it a bit later. keep going.

for Didier’s sake I am continuing in French. sorry to other readers.

ma Maslow est bloquer en Douane, mais je ne desépere pas te ratrapper bientot, ce sera plus facile pour moi de t’aider. de mes projets précédents, je peux te dire que ce genre de communauté rassemble des personnes très compétentes, dont le profils est souvent plus tech que designers. ils ont tendance a tous vouloir comprendre, souvent réinventer la roue, et pousser/ameliorer leur bébé. la conséquence est que les forums sont souvent plein de topics inutiles/ redondant, ce qui est quand cela n’est pas dans ta langue natale, et c’est peu de le dire, un peu fastidieux. mon message ici est concentre toi sur l’essentiel, d’un coté le travail “mecanique”, j’ai vu hiers les posts categorie “wiki” , des explications sur les cause quand cela ce passe mal. tu en deduira facilement les correctifs à apporter. laisse tomber le bouton orange tant que tu n’as pas de probleme sur Z.
d’un autre coté la chaine logicielle, ici je pourrais t’aider c’est + facile au tel. apprendre un nouveaux soft est fastidieux. certain sont plus facile que d’autre, le postulat de départ est de se fixer ses propres limites. si tu veux faire de la 2D+ type flatpack (-> Sketchup) ou de la vrai 3D (pour d’autre projets plus tard).
une bonne comprehension des format de fichiers est nécéssaire, car il faut souvent passer d’un logiciel à l’autre). voila pour la créa.
Coté Cam c’est un choix à faire, forcer direct sur Fusion 360 juste pour son module Cam , c’est accepter une longue initiation. si tu est prêt à le faire tu ne le regrêtras pas, mais il y a d’autre solution plus simple et moins contraignantes.

@+
Stéphane

2 Likes

Merci Stéphane pour tes paroles d’encouragement. Effectivement, la route est longue, et il y a beaucoup de chemins et carrefours. Je vais jeter un œil sur Sketchup, si cela doit me faciliter la conception Flatpack. Je reviendrai sur Fusion un peu plus tard, car la rentrée arrive et je reprends l’enseignement bientôt.
Si nous pouvons nous aider mutuellement, c’est avec plaisir!
Et si d’autres Frenchies ou parlant français souhaitent partager leur expérience, n’hésitez pas, faites-vous connaître!

Thank you Stéphane for your words of encouragement. Indeed, the road is long, and there are many paths and crossings. I’m going to take a look at Sketchup, if that should facilitate the Flatpack design. I will come back to Fusion a little later, because the school is coming back and I will resume teaching soon.
If we can help each other, it is with pleasure!
And if other Frenchies or French speaking wish to share their experience, do not hesitate!

2 Likes

Je suis aussi dans le trajet d’apprendre toutes les choses, pas évident car il y a plusieurs domaines et disciplines. Je suis aussi au stade “final sled”. Si vous avez des questions Arduino ou Fusion, je les maîtrise assez bien.
Mon français n’est pas à 100% correcte, mais normalement compréhensible :smiley:

1 Like

Ça, c’est une bonne nouvelle, par Toutatis! Merci RavenWall, je m’en souviendrai. Je n’en suis qu’au “temporary sled” et n’ai pas encore commencé la découpe. Ce n’est pas très loin…
Now, I juggle between Maslow and the renovation of the room where it is. Much better than having a full garage to empty :wink:

1 Like

Luckely, the temporary sled is not too difficult.
You should use the maslow for the renovation :wink:

1 Like

Welcome!!!

1 Like

Bonjour,

Super travail de votre pars. Je suis actuellement en train de mettre en route une CNC maslow et j’ai des problèmes de calibration. Je suis sur Grenoble et j’aimerais avoir des conseils de votre pars.

Serait il possible de se contacter directement par téléphone ou mail ? Ma version firmwar 1.26 et mon ground control est également 1.26.

Utilisez vous ground control ou un autre logiciel de controle ? Bien à vous.
Alexandre Girbal.

Bonjour Alexandre,
J’ai répondu sur le site de Tous aux abris!, où le même commentaire a été posté :wink:
Je suis impossible à joindre en journée (cours) depuis la rentrée…
A 1 de ces 4, au téléphone!
Didier

1 Like